2 września marka CYBEX zorganizowała Konferencję Bezpieczeństwo dzieci na drodze, która odbyła się w Kinogramie, na terenie warszawskiej Fabryki Norblina — wydarzenie poświęcone poprawie bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Znana z innowacyjnych rozwiązań w zakresie fotelików samochodowych oraz zaangażowania w edukację rodziców, marka CYBEX zainicjowała konferencję, aby zwrócić uwagę na kluczowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem dzieci na drodze. W wydarzeniu wzięli udział eksperci z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego, przedstawiciele instytucji pozarządowych i Policji, liderzy bezpiecznej jazdy, a także osoby z branży, które na co dzień wspierają rodziców w wyborze fotelików i edukują w zakresie ich prawidłowego użytkowania. Obecni byli również ambasadorzy marki Cybex, którzy aktywnie włączyli się w ogólnopolską kampanię społeczną „Bez fotelika nie jadę”, prowadzoną przez markę w celu zwiększania świadomości na temat bezpiecznego przewożenia dzieci. Efektem
ich zaangażowania był wspólnie zrealizowany film „Mały pasażer, duża odpowiedzialność”, w którym ambasadorzy dzielą się swoim osobistym spojrzeniem na temat odpowiedzialności rodziców i opiekunów w kontekście podróży z dziećmi. Katarzyna Dobrzańska-Junco, prezes Fundacji Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, przedstawiła koncepcję „Bezpiecznego Systemu” rekomendowaną przez ONZ, podkreślając konieczność lokalnego dostosowania strategii. Komisarze Robert Bojarski z Komendy Stołecznej Policji oraz Antoni Rzeczkowski z Komendy Głównej Policji zaprezentowali dane dotyczące wypadków z udziałem dzieci oraz przypomnieli obowiązujące przepisy. Jakub Hanak, instruktor techniki jazdy oraz ekspert motoryzacyjny, mówił o roli
rodziców jako wzorców zachowań drogowych. Bernhard Kastner Director Product Management Child Safety reprezentujący markę CYBEX zaprezentował najnowsze technologie fotelików samochodowych oraz sposób, w jaki CYBEX wykorzystuje fakty i dane pochodzące ze statystyk wypadków oraz badań zachowań konsumenckich, aby napędzać
innowacje. Jednym z kluczowych momentów konferencji była prezentacja misji Vision Zero – inicjatywy mającej na celu całkowite wyeliminowanie ofiar śmiertelnych w ruchu drogowym.
Emisja dedykowanego spotu kampanijnego podkreśliła znaczenie wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci na drodze, akcentując rolę producentów, edukatorów i rodziców w kształtowaniu realnych zmian.

Co o tym myślisz?