Wiosenna odsłona siły – powrót do formy z POLSKIM MIĘSEM

autor

Najnowsze wyniki badania ilościowo-jakościowego, przeprowadzonego przez Związek POLSKIE MIĘSO, potwierdzają słuszność założeń kampanii „MARKA POLSKIE MIĘSO/POLSKA SMAKUJE –
KONTYNUACJA VII EDYCJA”. Okazuje się, że drób – ceniony za prostotę przygotowania i uniwersalny smak – oraz głęboko zakorzeniona w polskiej tradycji kulinarnej wieprzowina niezmiennie królują na naszych stołach.
Z badania „Preferencje i opinie dotyczące konsumpcji mięsa wśród Polaków – badanie ilościowe i jakościowe”, przeprowadzonego na zlecenie Związku POLSKIE MIĘSO wynika, że dla 57% naszych rodaków mięso stanowi stały element diety. Z kolei 39% badanych stara się ograniczać ilość spożywanego mięsa, najczęściej z przyczyn zdrowotnych lub w trosce o zachowanie ogólnej równowagi żywieniowej. W zestawieniu preferowanych rodzajów mięsa przoduje drób (91%), ceniony za łatwość przygotowania, dostępność i uniwersalny smak, a tuż za nim plasuje się wieprzowina (78%), której spożycie jest głęboko zakorzenione w polskiej tradycji kulinarnej.
Wołowina – z wynikiem 53% – uchodzi za mięso dla smakoszy, wybierane głównie na szczególne okazje i uznawane za trudniejsze w przygotowaniu. – Z naszego badania konsumentów jasno wynika, że dziś, bardziej niż kiedykolwiek, staje się jasne, że świadome podejście do diety, opartej na sprawdzonym pochodzeniu mięsa i wysokiej jakości składnikach, przekłada się na trwałe korzyści zdrowotne i pełną energię do działania. Cieszy mnie, że możemy udowodnić, jak rodzime mięso, wspierane dbałością polskich hodowców, staje się fundamentem świadomej, pełnej smaku kuchni. Jak pokazały wyniki niedawno przeprowadzonych przez nas badań konsumenckich, mięso pozostaje ważną częścią diety Polaków i większość z nich – zarówno młodszych, jak i starszych – docenia jego wartości odżywcze, zwłaszcza obecność pełnowartościowego białka. „Polskie mięso” to dziś nie tylko synonim tradycji, ale również znak wysokich standardów produkcji doceniany na światowych rynkach. Polscy producenci nie ustają w wysiłkach, aby zapewnić dostęp do mięsa o najlepszych wartościach odżywczych i niepowtarzalnym smaku. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i dbałości o dobrostan zwierząt udowadniamy, że nasze
rodzime mięso może stanowić fundament nowoczesnej diety – podkreśla Jacek Strzelecki, prezes Związku POLSKIE MIĘSO.

Brak komentarzy

Co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *